Zachęcamy aby bardzo starannie wysondować rynek. Obecnie dostęp do informacji jest na tyle szeroki, że firmy mają dobry przegląd produktów i usług dostępnych za granicą. Rekomendujemy udział w targach lub innych branżowych imprezach odbywających się USA. Polecamy też zdać się na opinię innych osób, które mają doświadczenie na rynku amerykańskim, oraz takich, które mają obiektywny pogląd na możliwości Twojej firmy.

Ostateczną pewność co do faktycznego zainteresowania produktem uzyskamy dopiero po jego wprowadzeniu na amerykański rynek. Produkt powinien zderzyć się z tutejszą rzeczywistością, konkurencją i klientami. Znamy historię „pewniaków” ze świetną sprzedażą w Polsce, które miały zawojować amerykański rynek. Niestety efekt był odwrotny i produkty odniosły spektakularną klapę w USA. Jednym z nich były swojego czasu… polskie słodycze. Wg Amerykanów, przyzwyczajonych do znacznie słodszych produktów, były zbyt mało słodkie.